söndag 5 februari 2012

Solsemester i Stockholm och den där Ryan.

Man tycker att jag som svensk borde vara van vid istidsklimatet, men om mindre än två veckor är det jag som ger mig iväg på solsemester i Sverige. Tror att det är ett par grader varmare där.
Tänkte passa på att kombinera nästa MOLOTOV med en tur till Stockholm. En god vän till mig blir snart pappa, och jag är visserligen ingen expert på småbarn, men jag skulle tro att det kommer dröja ett tag tills han kan unna sig öl och biljard igen. Den väntade tillökningen innebär också att han och hans tjej har flyttat till en större lägenhet, så jag får låna hans fantastiska etta i vasastan. Det var den jag tänkte på när jag inredde min förra lägenhet i Göteborg. Det var nästan ett år sen jag var i den där huvudstaden så nu är det hög tid för hamburgare på hötorget, biljard vid odenplan och "järn" på Indigo.
Inatt drömde jag mardrömmar om flygbussarna och missade flyg, vaknade kallsvettig och såg det som ett tecken från ovan på att det är taxitider.
Läste en artikel om att allmänheten varnas för att flyga med Ryanair p.g.a. fysiskt och psykiskt pressade piloter. Det var ingen nyhet, det har varit känt länge att just Ryan har extremt kassa arbetsvillkor, men nu påminns man återigen om varför man inte ska flyga med dem, bortsett från de hutlösa bagagepriserna.
Tacka vet jag Air Berlin och deras chokladhjärtan, jag väntar ett av deras fina silverkort i brevlådan inom några veckor.



Inga kommentarer: