söndag 12 oktober 2008

Nostalgitripp.

Gårdagen var en riktig nostalgitripp, jag och Hugo var på Skoldisco i Pannhuset. Vi var där ganska tidigt, vid 11. Det var roligt redan då, vilket är sjukt ovanligt. Jag träffade massa människor från högstadiet, bl.a. Dea (bild nedan). På spellistan var bl.a. en rmx av Safety Dance, judiska folkvisor & Sovjetunionens nationalsång. Kan det bli mer party? Troligtvis inte! Temat var givetvis CCCP och öststaterna. Vissa gick till överdrift rent klädmässigt, men så kan det gå. Jag dansade hela kvällen, vilket är ganska ovanligt. Men man kunde ju helt enkelt inte låta bli. Jag höll sällskap med några vänner/bekanta hem, men fick promenera en bit ensam. När jag nästan var hemma kände jag en knackning på min axel, jag vände mig om med nycklarna i högsta hugg. Min granne såg livrädd ut, han hade bara velat ha en cigarett. Jag kände mig tvingad att förklara att jag blivit rånad innan, och att man aldrig kan vara nog försiktig. Sammanfattningsvis hade jag en grym kväll, och träffade mycket trevliga människor.

Inga kommentarer: